نکات مهم درباره طراحی سایت
نوشته شده توسط : Aref

نکات طراحی سایت جهت افزایش بازدید کاربران:

تعیین هدف ، اولین و ابتدایی ترین گام در هر پروسه ای خواهد بود و می تواند موجب جهت گیری کسب وکار و پروسه کاری در سمت و سویی مناسب شود بنابراین طراحی سایت و بخش های مختلف آن باید متناسب با هدف شما انجام شود .اهداف تجاری، بازرگانی ، شخصی و ...  می تواند هر یک معرف بخش ها و کاراکترهای خاص در طراحی وب سایت باشد. موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشترکي در طراحي وب دارند که توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب مي نمايند. رعايت نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم میتواند بازدیدکننده از وب سایت یا فروشگاه شما را تبديل به مشتری کند .

اطلاعات بیشتر: طراحی سایت مهاجرتی

1-  تصاویر ، رنگ بندی ، فونت و لینک دهی مناسب

 - استفاده از عکس در پس زمینه سایت همیشه عامل بدی نیست. بلکه اگر ماهرانه این عکس انتخاب شود، در کنار یک رنگ بندی مناسب، می‌تواند تاثیر فوق العاد‌ه‌ ای روی مخاطب شما داشته باشد. به موضوع رنگ‌بندی و انتخاب فونت نیز دقت کنید. طبق روان شناسی رنگ ها استفاده از رنگ تیره برای سایت های فروشگاهی پیشنهاد نمی شود همین طور استفاده از رنگ های خیلی روشن در تمامی قسمت های سایت باعث بی روح شدن آن می شود . انتخاب درست تم رنگی و نوع فونت مناسب یکی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد . شاید ساده به نظر برسد ولی رنگ بندی و فونت مناسب باعث ایجاد هماهنگی در سراسر سایت می شود و رعایت همین نکات به نظر کوچک تاثیرات بزرگی در جذب مخاطب دارد.

-  علاوه بر صفحه اصلی، سایر صفحات هم باید طراحی مناسبی داشته باشند . لینک به صفحه اصلی، در تمام صفحات جانبی، موضوع مهمی است. به این موضوع دقت کنید که طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربر بعد از ورود به یک صفحه، حس نکند به انتهای سایت و یا به یک بن بست رسیده است که تنها راه خروج از آن، بستن سایت می‌باشد! لینک های مناسب، می‌تواند عاملی باشد تا بازدیدکننده خود را حفظ کنید .شما از راه های مختلف ، کاربران را وارد وب سایت خودتان کرده اید پس نباید او را در نیمه ی راه رها کنید ، برای حفظ کاربر باید مطالب مفیدی در مورد زمینه ی کاری خود به او ارائه دهید. پیشنهاد ما این است که صفحه اول خود را با تصاویر و محتوای زیاد شلوغ نکنید. سعی کنید یک دید کلی از سایت‌تان به کاربر بدهید و سپس او را به صفحات دیگر راهنمایی کنید. زمانی که شما مخاطبان سایت خود را بشناسید راحت تر می توانید محتوا و مطالب مورد نیاز آن ها را ارائه و به سوالات آن ها پاسخ دهید.

2-نکات سئو در طراحی سایت

برای اینکه بتوانید در نتایج موتور های جستجو قرار بگیرید و بازدید داشته باشید وب سايت شما باید براي موتورهاي جستجو بهينه شود. سئو به عنوان فاکتوری در بازاریابی آنلاین سایت به بهبود عملکرد سایت کمک می نماید. بهترين و کم هزينه ترين راه براي جذب مخاطب برای وب سايت شما، استفاده از کليک ارگانيک است. کليک ارگانيک يعني بازديدکنندگاني که با کليک برروي لينک وب سايت شما در موتورهاي جستجو به وب سايت شما وارد شده اند. 
برای مطالع ی بیستر درباره ی تکنیک های سئو می توانید مقاله ی بهینه سازی وب سایت را مطالعه نمایید .

یکی از مواردی که در قرارگیری وب سایت در صدر فهرست موتورهای جست وجو حائز اهمیت است، رعایت کردن استاندارد های کدنویسی است. موتورهای جست وجو به صورت اتوماتیک در اینترنت به دنبال وب سایت ها و قرار دادن اطلاعات آنها در بانک های اطلاعاتی خود هستند. اگر در زمان ایندکس کردن صفحات وب سایت توسط کدهای نوشته شده در سایت سردرگم شوند، از آنها می گذرند و یا اعتبار سایت را پایین می آورند. هفت ستاره در پلفرم سایت ساز و فروشگاه ساز خود به سئوی تکنیکال توجه کرده و استاندارد های لازم برای موتور های جستجو را رعایت کرده است .
شاید برایتان جالب باشد که بدانید موتورهای جست وجو به زیبایی سایت، تصاویر متحرک و یا ظاهر فوق العاده آن اهمیتی نمی دهند. آنها به طور اتوماتیک تنها متون سایت را می خوانند .  البته این بدان معنی نیست که وب سایت شما نمی تواند زیبا و جذاب باشد، اما باید استانداردهای اصلی طراحی وب سایت در آنها رعایت شود.

بیشتر بدانید:هزینه طراحی سایت وردپرس

3- نکات گرافیک در طراحی سایت

شاید می توان به جرات گفت که گرافیک سایت، جزو مهم ترین نکات طراحی سایت و پایه ترین اصل در جذب مخاطب و کاربر می باشد. ایجاد گرافیک سایت حرفه ای می تواند موجب اعتبار بخشیدن به سایت شما شود. 

در کنار گرافیک مناسب استفاده از تصاویر گرافیکی و زیبا می تواند باعث ایجاد جذابیت در سایت شود و تصویری زیبا از سایت شما در ذهن کاربر حک شود. صفحه اول وب سایت مهمترین صفحه وب سایت شما است. گرچه طراحی تمام صفحات وب ضروری است اما صفحه اصلی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. صفحه اصلی وب سایت باید در مرکز توجه طراحی وب قرار گیرد، زیرا اولین صفحه‌ای است که بازدید کنندگان سایت آن را می‌بینند و مانند چهره ای از شرکت شما محسوب می‌شود. 
حتی اگر کاربر از طریق سرچ در گوگل وارد صفحات دیگر سایت شما شده باشد به احتمال زیاد سری به صفحه ی اصلی وب سایتتان هم میزند . طبق گفته متخصصین طراحی وب سایت "صفحه اصلی وب سایت با ارزش ترین اموال در جهان اینترنت (دنیای مجازی) هستند و تاثیر صفحه اصلی وب سایت یک شرکت بیشتر از فروش واقعی و یا بازده تولیدی وب سایت است."
بیشتر مشتریان قبل از تصمیم گیری برای استفاده از خدمات یک شرکت از وب سایت آن دیدن می‌کنند. این کار حتی زمانیکه فروش به صورت آفلاین (غیر اینترنتی) انجام می‌شود نیز اتفاق می‌افتد. بهترین روش برای انجام طراحی گرافیکی وب، پیاده سازی آن بر اساس نتایج معماری اطلاعات سایت می‌باشد. با این کار مطمئن خواهید شد که گرافیک سایت نه تنها به سهولت استفاده و خدمات کاربردی سایت لطمه نمی‌زند، بلکه به نوعی باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به وب سایت و رسیدن مالک آن به اهداف و اولویت‌های اولیه خود از پیاده سازی وب سایت خواهد شد.

مطلب مفید: تبلیغات گوگل چگونه انجام میشود؟

4- منوی مناسب انتخاب کنید

یکی از نکات طراحی سایت که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، نحوه چیدمان منو سایت است. منوی سایت می تواند یک راهنمای بسیار خوب برای کاربران سایت شما باشد. در انتخاب نوع منو به این موضوع دقت داشته باشید که کاربران شما بتوانند به راحتی صفحات مختلف سایت شما را ببینند و تعویض صفحات به راحتی انجام گیرد . در طراحی منو و زیرمنو سعی کنید از یک ساختار درختی استفاده کنید به گونه ای که بخش های مهم سایت بطور واضح در آن مشخص شده باشد و صفحات مربوط به هر کدام از بخشها به صورت زیر مجموعه آن بخش نمایش داده شوند . البته متناسب با نوع وب سایت و خدمات شما انتخاب منو متفاوت خواهد بود . به عنوان مثال اگر یک وب سایت فروشگاهی بزرگ هستید که محصولات شما شامل دسته بندی های مختلفی است استفاده از منو هایی با گرافیک خطی پیشنهاد نمی شود در این حالت مگا منو ها انتخاب درست تری است ولی اگر یک وب سایت شرکتی هستید که در زمینه های خاصی فعالیت می کنید با یک منو ی خطی کاربر می تواند تمام خدمات شما را ببیند.





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: